ה-RE4MISTS של קניה משנים את שכונות העוני של המדינה

קניה, אפריקה

אסירים לשעבר מקניה יצרו את ארגון ה-Re4mist כדי לשקם את שכונות העוני של ניירובי, כדי שאחרים לא ילכו באותה הדרך כמוהם.

הארגון Re4mist משתמש ב-'דרך אל האושר' כדי ללמד אסירות בבית-הסוהר לנשים לנגאטה על 21 הכללים לחיים טובים יותר.

ארגון ה-Re4mist Crime Kwetu Si Poa (עבורנו פשיעה אינה טובה) בקניה "מחויב לעודד חברה שלווה ובת-קיימה ללא פשיעה כדרך לוודא שיהיה כבוד לחיי היומיום של בני הנוער בחברה". הם מונחים על-ידי שבעה ערכים עיקריים: שירות קהילתי, חדשנות, מצוינות, שלמות אישית, גיוון, מחויבות והכרה ותמיכה בכישרונות אישיים.

ה-Re4mist הוקם על-ידי אסירים לשעבר שהיו נחושים להיות אזרחים פרודוקטיביים ותורמים לאחר שחרורם. אבל הם גם רצו לוודא שמלכתחילה אחרים לא ילכו בדרך שבה הם הלכו. לכן, הם מתמקדים בשכונות העוני של ניירובי שמולידות פשע.

"אנחנו כל-כך אסירי תודה לארגון 'הדרך אל האושר' על החומרים החינוכיים שקיבלנו עד עתה. הם עשו דרך ארוכה כדי לשנות את חייהם של מספר אנשים בקהילות שלנו".

צוות ניהול הפרוייקט ב-Re4mist גיבש תוכנית בשם "בונים קהילות בטוחות יותר" כדי לעזור למנוע פשע לפני שהוא אפילו קורה ולהפחית את השימוש בסמים ובחומרים, נשירה מבתי-ספר, היריון בקרב בני נוער וההתדרדרות של איזורי שכונות העוני. הם משתמשים בהעלאת המודעות, בפרודוקטיביות ובשיפור כישורים כדי להעצים את אלו שנמצאים בשכונות העוני של העיר.

החומרים החינוכיים של 'הדרך אל האושר' הגיעו בדיוק בזמן כדי להעשיר את התוכנית. כפי שראש הקבוצה אמר, "אנחנו כל-כך אסירי תודה לארגון 'הדרך אל האושר' על החומרים החינוכיים שקיבלנו עד עתה. הם עשו דרך ארוכה כדי לשנות את חייהם של מספר אנשים בקהילות שלנו".

שני איזורי ההתמקדות המרכזיים עבור ה-Re4mists הם בתי-ספר ובתי-כלא. הם התחילו בארבעה בתי-כלא, שניים לנשים, אחד לגברים ואחד לצעירים. בכל בית-כלא הם בילו את כל היום עם אסירים וסוהרים בכלא כשהם עוברים על התוכן של חוברת 'הדרך אל האושר'. לאחר לימוד 21 הכללים, האסירים חלקו אמירות כגון "אם רק הייתי פועל לפי זה, לא הייתי מגיע לכאן".

במוסד Kamae Girls Borstal, הם התחילו עם 30 בנות, רבות מהן נעצרו עקב שימוש בסמים ובחומרים. תחילה הם העבירו את כל הבנות דרך 21 הכללים, כולל כלל 2, "הייה מאופק", החל מנקודה 1, "אל תיקח סמים מזיקים". הן חולקו לחמש קבוצות קטנות יותר ולכל קבוצה הוקצה כלל כדי לבדוק אותו יותר לעומק ולחזור עם מצגת על הכלל הזה מול הקבוצה כולה. כל שבוע הסמינרים ימשיכו עד שכל כלל יטופל.

הם גם רצו להגיע לקהילה ולכן עבדו בשיתוף עם ארגון פניירובי של Mathare Children’s Fund, שמממן את החינוך של ילדים שהגיעו משכונות העוני. הם גם שיתפו פעולה עם Acclaim Community Transformers, קבוצה שהוקמה על-ידי שני אנשים שגדלו בשכונת העוני מת'ארה, שבמקום לעזוב אותה אחרי שסיימו את בית-הספר, נשארו כדי לעבוד בה לאורך זמן כשהם "דואגים לסובלים, לחולים ולנואשים" של שכונת העוני.

ביחד, הקבוצות העבירו סמינרים ל-67 בני נוער ובני עשרה בבתי-ספר יסודיים ובחטיבות הביניים שמגיעים לא רק משכונת העוני של מת'ארה, אלא משכונות עוני אחרות בניירובי כולל הורומה, קורוגוצ'ו ובאבאדוגו. בני הנוער שאיתם הם עבדו חשופים לפשע, לסמים ולשימוש בחומרים מגיל צעיר מאוד שמוביל לנשירה של ילדים מבית-הספר בגיל צעיר ולהיריון של בני נוער.

אבל עם 'הדרך אל האושר' כנתיב מנחה עבורם, לקהילות הניירוביות האלה יש עכשיו עתיד בהיר יותר.