אושר: משהו שכדאי לחלוק

מדריד, ספרד
20 במרץ 2022

מתנדבים מקבוצות של 'הדרך אל האושר' בספרד מגיעים לקהילות שלהם כדי לשפר את איכות החיים.

ביום האושר הבינלאומי, מתנדבים מקבוצות של 'הדרך אל האושר' בספרד הצטרפו לאנשים בעלי מטרות דומות ברחבי העולם שציינו את היום על-ידי חלוקת החוברת הזאת בשכונותיהם וברחובות ההומים של הערים שלהם.

מתנדבים בספרד חולקים את 'הדרך אל האושר' כדי לעזור לאחרים לשפר את איכות חייהם.

הם עודדו את אלו שאיתם הם חלקו את החוברת לתת עותקים לחברים שאושרם חשוב להם. והם הזמינו אותם לעשות קורס אונליין ללא תשלום באתר האינטרנט של 'מוסד הדרך אל האושר'.

"שמחה ואושר אמיתיים הם בעלי ערך", כך מתחיל 'הדרך אל האושר', מדריך הגיוני לחיים טובים יותר, שנכתב על-ידי הסופר והאדם ההומניטרי ל. רון האברד ב-1981. כ-200 שנה קודם לכן, תומס ג'פרסון כתב את 'הכרזת העצמאות' אשר כללה את השאיפה לאושר בתור זכות שלא ניתן לשלול אותה. וב-2011, העצרת הכללית של האו"ם חזרה על המושגים האלה על-ידי אימוץ החלטה שהכירה באושר בתור "שאיפה אנושית בסיסית".

הכללים ההגיוניים של 'הדרך אל האושר' מדברים לאנשים מכל הדתות וגם למי שאינו דתי.

אבל האם יש דרך להשיג אושר – כלי שבאמצעותו כל אחד יכול להבטיח או לשפר את סיכוייו להפיק תועלת מהמצב המוערך הזה? זו המטרה של 'הדרך אל האושר' והסיבה לכך שהחוברת נתנה השראה לתנועה בינלאומית.

"האושר טמון בעיסוק בפעילויות כדאיות", כתב מר האברד בפרק 'סוף דבר' בספר 'הדרך אל האושר', ספר שמכיל 21 עקרונות או כללים בסיסיים. הם מראים "את הדרך לחיים פחות מסוכנים ויותר מאושרים".