מביאים אושר לאליפות הקראטה

אוקינאווה, יפן

'הדרך אל האושר' מצטרפת לדרך הקראטה במקום הולדתה של האומנות הזו – האי אוקינאווה.

'הדרך אל האושר' מחולק באליפות הגראנד פרי העולמי של סופר קראטה-דו באוקינאווה.

קראטה היא לא רק צורה של אומנות לחימה אלא דרך חיים. נקודת מפתח בדרך הקראטה היא בודו, שהיא, כפי שאתר אינטרנט אחד מתאר אותה, "לאלה שעוסקים בקראטה, זו צורה של אומנות לחימה, אבל חשוב מכך, זו צורה של התפתחות אנושית שדרכה אנחנו יכולים לשנות את ההרגלים שלנו, להיות בעלי ערך רב יותר לקהילה שלנו, וגם לכל מי שאנחנו משפיעים עליו בחיי היומיום שלנו".

האי אוקינאווה ביפן הוא מקום הולדתו של הקראטה, והאומנות נחשבה מאז ראשיתה לא רק לשליטה בגוף אלא לשליטה בנפש. עם זאת, אוקינאווה מתמודד עם בעיות משלו של עוני וסמים, עם שיעור אבטלה שהוא כמעט כפול מזה של יפן ושל השימוש בסמים שלעתים קרובות מתלווה לעוני.

לכן, כאשר אליפות הגראנד פרי העולמי של סופר קראטה-דו באוקינאווה 2019 נקבעה להיערך באוקינאווה, יפן, לנשיא פדרציית הקראטה-דו העולמית של קושיקי היתה סיבה כפולה לרצות ש-21 הכללים של 'הדרך אל האושר' יחזקו את האליפות ואת האי.

הצוות של 'הדרך אל האושר' יפן סיפק חוברות לשחקנים ולסנסאי (מורים לאומנויות הלחימה) מכל רחבי העולם שהשתתפו. חוברות ניתנו גם להורים ולציבור הרחב שצפו בתחרות, וגם לקהילת אוקינאווה, הכול במטרה לעזור להם בחיפושם אחר קראטה בודו אמיתי.