מועדון דסאפיו עוזר לנוער בהונדורס לצאת נגד סמים וכנופיות

סנטה ברברה, הונדורס

אדוארדו סבּיון נלהב להגיע לבני הנוער בארצו, הונדורס, עם 'הדרך אל האושר' כדי למנוע מהם עתיד של כנופיות ופשע.

אדוארדו סבּיון מלמד בני נוער ברחבי הונדורס תוך שימוש ב-21 הכללים של 'הדרך אל האושר'.

אדוארדו סבּיון נולד בכפר קטן במדינת סנטה ברברה, הונדורס. כבר בגיל צעיר היתה לו תשוקה לעזור לבני נוער והוא הפך למורה.

"להונדורס יש יותר מ-800,000 צעירים שנקראים 'ninis'. לא לומדים, לא עובדים", אומר סביון. כנופיות מגייסות את בני הנוער האלה, לפעמים כבר בגיל תשע. וברגע שהם בפנים, זה כמעט בלתי אפשרי להוציא אותם.

אחרי שמנהל בית-ספר תיכון בסנטה ברברה יצר איתו קשר וסיפר לו שכנופיות מוכרות קראק בכפר, סבּיון החל לחפש דרך להגיע לבני הנוער האלה. "ואז עלה לי הרעיון של מועדון דסאפיו. מועדון של המתריסים".

הוא אסף תלמידים בסיכון מבתי-ספר תיכוניים, והקים איתם מועדונים. אבל הוא ראה שהוא זקוק ליותר. "מניעה היא נהדרת, אבל אנחנו זקוקים ליותר מזה. אנחנו זקוקים למשהו שישיב ערכים". כשהוא מצא את 'הדרך אל האושר', הספר הפך במהרה לחלק קבוע מהתוכנית.

עם הצלחה רבה בעבודה עם התלמידים, הוא היה צריך להיות מסוגל להכפיל את יכולת ההגעה שלו ולכן הוא הכשיר מורים. "אז ככה התחלתי להשפיע על התנועה הזאת וליצור תחושה של מודעות חברתית".

לשר החינוך של סנטה ברברה נודע על העבודה של סבּיון והוא רצה אותה עבור כל המדינה, כשהוא הופך את TWTH לחלק משיעורי האזרחות בכל בתי-הספר. מדינות אחרות שמעו על התוכנית והכניסו אותה לשימוש, כשהם מגיעים ליותר מ-600 בתי-ספר ברחבי המדינה.

כדי להגיע להורים הוא התחיל להעביר את התוכנית באסקואלה פארה פאדרס (בית-ספר להורים). עד מהרה הם ערכו סמינרים חודשיים ולאחר מכן הורים היו מיישמים את הכללים עם ילדיהם. עד מהרה כמרים דרשו את השימוש ב-TWTH עם בני הנוער בכנסיות שלהם. גם הם קיבלו סמינרים.

בסך הכול, יותר מ-100,000 איש למדו להשתמש ב-TWTH בהונדורס.

אבל איך מגיעים ל-ninis שנמצאים בסיכון הגבוה ביותר להיגרר לכנופיות? סבּיון השיק פרוייקט ליצור ציורי קיר של הכללים של 'הדרך אל האושר' בדיוק במקומות שבהם הם אוהבים לבלות. כשהם אספו את ה-ninis ביחד, הם סייעו לא רק ביצירת ציורי קיר אלא גם בניקוי ובשדרוג המקומות.

סבּיון והצוות שלו עבדו גם עם ה-PNP, 'התוכנית הלאומית למניעת השימוש בסמים', חטיבה של הממשלה שעובדת ב-"איזורים האדומים", מקומות שאליהם נכנסים רק אנשי צבא חמושים. אבל, ה-PNP קיבלו הכשרה ב-TWTH והעבירו את התוכנית בקהילות האלה.

"קורה שינוי, אנשים מרגישים בטוחים יותר. אנשים מאוד מקווים, הם מקווים למדינה טובה יותר. והם עושים משהו בקשר לזה ומשנים את זה". ההבחנה של סביון מאומתת על-ידי ירידה של 25 אחוזים בשיעור הרציחות במדינה.

כדי ללמוד עוד על עבודתו של סבּיון, צפה בסרט תיעודי עליו ב-Scientology.tv/ESabillon.