חורף 2015דף מידע

'הדרך אל האושר' מביא חיים חדשים
קבוצה בעיר המכוניות נלחמת נגד ניוון עירוני

האנדרטה רוחה של דטרויט היא הרקע המתאים לצוות של 'הדרך אל האושר' שמביא חיים חדשים לעיר.

דטרויט, מישיגן, שנודעה בעבר כעיר המכוניות בזכות תעשיית הרכב שלה והיתה ידועה בזכות המורשת המוזיקלית של חברת התקליטים מוטאון, היא היום אחת הערים עם הבעיות הרבות ביותר בארה"ב. אבטלה, פשע וסחר בסמים שמרקיעים שחקים, גרמו לעזיבה של 25% מהאוכלוסייה בעשור האחרון, כשהם משאירים מאחור עשרות אלפים של עסקים, מבנים ובתים נטושים. ב-2013, דטרויט הפכה לעיר הגדולה הראשונה בארה"ב שהכריזה על פשיטת רגל. אבל מי שמשיב מלחמה כנגד התרחיש המבהיל של התנוונות עירונית בחממת הפשע הזאת היא התנועה המתפתחת שמעורבים בה תושבי דטרויט הנחושים להביא חיים חדשים לעיר שלהם. מוניקה בידל היתה אחת מהם; היא קיבלה השראה מהתרומה של 'הדרך אל האושר' להפחתת הפשע בערים אחרות, ורצתה להשיג את אותו הדבר בדטרויט.

היא יצרה קשר עם ARISE Detroit!‎, קואליציה של כ-400 קבוצות קהילתיות שחולקות תוכניות ומשאבים לקידום התנדבות ופעילות קהילתית. משם היא הגיעה אל Mack Alive, קבוצת פיתוח קהילתי מהצד המערבי של דטרויט בהנהגת הנציגה לשעבר של מדינת מישיגן, ארטינה טינסלי הארדמן. האתגר היה מרתיע מאחר ומדובר במחוז שדרות מאק עם שתי השכונות המסוכנות ביותר בדטרויט (איזור עם 26% אבטלה ו-35% מהתושבים שלו שחיים מתחת לקו העוני).

כאשר הציגו להארדמן את 'הדרך אל האושר', היא הבחינה מיד בערך המעשי של 21 הכללים לעבודת הארגון שלה. "כל האנשים צריכים מצפן מוסרי", היא אמרה כשמתנדבים חילקו אלפי חוברות במחוז.

Mack Alive וקבוצות קהילתיות אחרות בדטרויט יצרו את העטיפות המותאמות במיוחד שלהן עבור 'הדרך אל האושר' שלאחר מכן הופצו באיזורים שלהן.

הארדמן הוסיפה: "אני מוצאת שלא משנה איך אנחנו משתמשים בזה – במרכז לאזרחים ותיקים או באחד מאירועי הרחוב שלנו – מישהו ייקח את החוברת, יתקשר אלינו וישאל: 'איפה אני יכול להשיג עוד?' אנשים רוצים לחלוק את 'הדרך אל האושר' עם החברים והמשפחה שלהם, וזה בונה את הקהילה שלנו".

צוות 'הדרך אל האושר' של דטרויט חזר על אותה מתכונת בצד המערבי של דטרויט, שבו ארגון הנשים בברייטמור השיק את התוכנית בשכונות של דיור ציבורי.

בצפון דטרויט, קבוצת תמיכה דתית לקורבנות אלימות אימצה גם היא את התוכנית. השמועה התפשטה ובסופו של דבר יותר מ-40 ארגונים בין-דתיים, ארגונים לביטחון הקהילה וארגוני שירות שמו 40,000 עותקים של החוברת והסרטים בידיהם של אזרחי דטרויט. פשע אלים ונזקים לרכוש ירדו ב-25% בשכונות שבהן החוברות חולקו.

כאשר פקידי ממשל בכירים של העיר – חברי מועצת העיר, מפקד המשטרה וראש העיר של דטרויט – קיבלו עותקים של החוברת, תגובת ראש העיר היתה: "המיזם הזה הוא פקטור חיוני בהחייאת הרוח והגאווה של העיר שלנו ובניית דטרויט חדשה שבה כולנו יכולים לפרוח ולשגשג".

הנציגה לשעבר של מדינת מישיגן וראש "Mack Alive " הנוכחית, ארטינה טינסלי הארדמן (שנייה מימין): "לא משנה מה נעשה איתו ... מישהו ייקח את 'הדרך אל האושר', יתקשר אלינו וישאל: 'איפה אני יכול להשיג עוד?' "


עובדות
שיעור הפשע צונח עם 'הדרך אל האושר'

המשטרה מדווחת ששיעור הפשע צונח בקהילות שהופצו בהן כמויות גדולות של חוברות ה-'דרך אל האושר':

פלטנברג ביי, דרום-אפריקה: לאחר שחוברות של 'הדרך אל האושר' חולקו בשיתוף עם המשטרה באנגלית, אפריקנס וקוסה, גניבות מחנויות ירדו ב-63%, ניסיונות לפריצה לעסקים ב-67% ומקרי שוד חמורים ב-100%.

סיודאד חוארס, מקסיקו: ברשימת ה-"הערים המסוכנות ביותר בעולם", היא ירדה ממס' 1 למס' 37 לאחר חלוקה של 'הדרך אל האושר', כשמספר מקרי הרצח ב-2013 הוא הנמוך ביותר מאז 2008.



עוזרים לאחרים למצוא את הדרך אל האושר

'מוסד הדרך אל האושר הבינלאומי' עובד כדי להפוך את מגמת ההתדרדרות המוסרית בחברה על-ידי חידוש האמון והיושר, באמצעות הפצה נרחבת של 21 הכללים. תרומות תומכות בהפקה ובהפצה של החוברת ובחומרי תוכנית הלימודים של 'הדרך אל האושר'.