מפסיקים את הפצצות

|

Pakistan

.

January 21, 2010

|

נפסקו הפיצוצים למשך שלושה שבועות לאחר שהחוברות של ׳הדרך אל האושר׳, שיצאו באורדו, חולקו בערים לאהור, איסלמאבד וראוולפינדי בצפון פקיסטן. כל הערים הללו שוכנות במרחק של שלוש שעות נסיעה מהגבול האפגני. במשך מספר חודשים, קיצוני הטאליבן שמתאמנים באפגניסטן היו מתגנבים מעבר לגבול ללא הפסק, כדי לנהל את קמפיין הטרור שלהם באמצעות פיצוץ מקומות ציבוריים בפקיסטן, ואז בורחים בחזרה למאחזיהם הבטוחים באפגניסטן.

יתר על כן, זה קרה לאחר שאישה פקיסטנית, שחיה כעת בארה״ב, החליטה לעשות משהו כדי לשנות את המצב. ראזיה קאהן חזרה לאזור הבעייתי של מולדתה, חמושה ב-10,000 עותקים של חוברות ׳הדרך אל האושר׳ באורדו. ״זה היה כמו קסם,״ אמרה גב׳ קאהן. ״הרשויות לא יכלו להאמין איזה שינוי חוברת קטנה יכולה לחולל, אבל מספר שעות לאחר תחילת הקמפיין של ׳הדרך אל האושר׳, פחתו הדיווחים על אלימות. הפצצות הפסיקו לגמרי מיד לאחר שחולקה החוברת האחרונה.

ראזיה אמרה שהיא יודעת שיש בתי-ספר ואנשי ממשל ברחבי האזור הצפוני אשר בפירוש רוצים שהקמפיין של ׳הדרך אל האושר׳ ימשיך. הם מחפשים דרכים לממן את הפרוייקט, כי אין להם שמץ של ספק שחייהם של אלפי איש כבר ניצלו בזכות ההשפעה החיובית של הקמפיין הזה.