תוצאות בבתי-ספר

מחנכים, נציגי בתי-ספר וראשי קהילה, כולם מסכימים שבאמצעות ׳הדרך אל האושר׳ האדם יכול ליצור סביבת לימוד וקהילה הרמוניות ויצרניות.

״הפחתנו את שיעור האלימות בבית-הספר ב-80% בשנה האחרונה. הפחתנו את הגישה חסרת הנימוס כלפי מורים, הפחתנו את השימוש בשפת הרחוב … היום הילדים מוכנים לשבת, ולהירגע, הם חושבים על מה שהם עושים ומשמשים דוגמה טובה. זהו שיפור של 100%!״ – מנהל תיכון, מישיגן

״בשעת משבר זו בבתי-הספר המחוזי, חברי הנהלת בית-הספר חלוקים בדעתם ונמצאים בחוסר הסכמה אחד עם השני: הקהילה לא רגועה ומוטרדת. התקציב שלנו נמצא בגרעון של מיליון דולר וישנן שמועות על חריגות בנוהלי הממשל. ׳הדרך אל האושר׳ העניקה מגן המקיף את בתי-הספר במחוז שלנו. קרן של תקווה בתוך אופק מעונן ניתן לתלמידים שלי בשעת נסיבות סוערות אלה.״ – מורה בית-ספר, טקסס

״במשך שנים כה רבות פשוט לא דנו בערכי מוסר הגיוניים. לכן, בחברה הנוכחית אנחנו מגדלים ילדים ללא כל בסיס מוסרי. זהו קרוב לוודאי, הדור השלישי במדינה שלא החדירו לו ערכי מוסר. זה הגיוני לחלוטין שככל שיותר ילדים, הורים ומורים חשופים לכללים הכלולים בספר ׳הדרך אל האושר׳, ומיישמים אותם באופן פעיל כך תשתפר החברה שלנו.״ – מורה בחטיבת-ביניים, טקסס.

״ ׳הדרך אל האושר׳ מעניקה הכוונה בעלת ערך לכיתה שלי. ילדים בגילאי חטיבת-הביניים נמצאים בשלב של שאילת שאלות, והחוברת שלכם היא בדיוק מה שהם צריכים. היא גורמת להם לחשוב ומבססת ערכים שבדרך כלל חסרים בעולם של ימינו.״ – מורה, קליפורניה

״התלמידים הרבה יותר מוכנים לקבל אחרים. הם דנים על ערכים ודעות אחרים ואז מסכימים או לא מסכימים באופן מכובד ללא סכסוכים ומריבות.״ – מורה בחטיבת-ביניים, פנסילבניה

״לאחר שהשתמשנו ב-׳דרך אל האושר׳ עם התלמידים שלנו אין יותר מריבות, אין אלימות ואין בעיות – שינוי מוחלט ממה שהיה כאן לפני כן.״ מנהל בית-ספר, תל-אביב, ישראל

״מאז היישום של התוכנית הזאת בשנת הלימודים שעברה, תיעדנו ירידה בתחומים של התנהגות/משמעת שלילית, זלזול בוטה, התייחסות והתנהגות אגרסיביות. כמו כן, יש לנו תיעוד שמראה עלייה בכבוד ההדדי וסובלנות לשונות אצל האחר, דאגה כללית לאחר, ההבנה של חשיבות הנתינה, ותחרות בריאה. מאחר שלרבים מתלמידינו לא היו מודלים להתנהגות וגישות מקובלות, התוכנית הזאת היא מערכת מתמשכת של ציפיות שניתנות להשגה על-ידי התלמידים.״ מנהל בית-ספר, אוקלנד, קליפורניה.

״גניבה, מריבות, התפלחות מבית-ספר, לקיחת סמים, זלזול באמא שלי – אלה היו רק חלק מהדברים שהייתי עושה כל יום לפני שנתיים. לא היו לי שום מטרות בחיים. לא היה אכפת לי אם יירו בי ואמות. לא הייתי בתקשורת עם אמא שלי או עם שאר בני המשפחה. ההתנהגות שלי היתה איומה, וללא כל סיבה. התחלתי ללמוד קורס של ׳הדרך אל האושר׳ ואני יכול לומר בגאווה שזה הציל את חיי. כעת אני עובד ומצליח בלימודים. יש לי תקשורת נהדרת עם המשפחה שלי. אני כבר לא לובש יותר את בגדי הכנופיה, והדבר הכי חשוב, יש לי עכשיו מטרה.״– תלמיד חטיבת-ביניים, לוס אנג׳לס, קליפורניה

״בעזרת התמיכה של ׳מוסד הדרך אל האושר׳ למעלה ממיליון עותקים של ׳הדרך אל האושר׳ הופצו ברשות הפלסטינית ובישראל. זה גורם לשינוי רציני. זה יכול לשחק תפקיד בשיקום שני העמים. ועדת משרד החינוך לשיפור ההשכלה הורתה לכל היועצים בבתי-הספר ללמד את הילדים הפלסטינים את ׳הדרך אל האושר׳.״ סגנית שר החינוך(בדימוס), הרשות הפלסטינית

״מה שמבדיל את הארגון הזה מארגונים לא ממשלתיים אחרים הוא הפילוסופיה שלכם וכיצד יש ליישם אותה על מנת לחנך ולשקם בני-אדם. ׳הדרך אל האושר׳ היא כלי מושלם עבור שיקום בני נוער. השקעתם הרבה כדי להבטיח שהתיאוריה שלכם תעמוד במבחן המציאות. אני מודה עבור העבודה שביצעתם ואני מצפה להמשיך את השותפות על מנת להרחיב את התוכנית הזאת.״– השר לנוער ופיתוח חברתי, מדינת לאגוס, ניגריה

סטטיסטיקות הפשיעה של הפשעים העיקריים באזור הזה ירדו באופן משמעותי בכל אחד מארבעת החודשים הראשונים של השנה. אני יודע שההפצה של מעל 16,000 חוברות ׳הדרך אל האושר׳ היתה גורם חשוב בכך. עם הכלי של ׳הדרך אל האושר׳ אנחנו מנצחים ויהיה לנו ניצחון סופי על ההתדרדרות הסובבת אותנו.״ – דירקטור התאחדות לשיפור השכונות, דרום-קליפורניה

מורים ומחנכים,
לחצו כאן על מנת להזמין את
ערכת המשאבים למחנך בחינם >>